Jag blir så arg...

... på mig själv.
Men jag kunde inte hålla mig ifrån att titta på videon om stackars lilla Peter Connelly eller Baby P vilket resulterade i att jag storgrinar och mår skitdåligt bara tanken på vad den stackars lilla pojken fick gå igenom.
Nu kommer jag ägna flera timmar på att tänka på det och bli lessen, arg och frustrerad då jag vet att det är fler små liv som blir misshandlade och torterade av sina sk. föräldrar. Utan att man kan göra någonting för hur vet man bakom vilken stängd dörr detta sker?
Hur kan man göra så mot ett oskyldigt barn?!
Jag är inte så mycket för det här med öga för öga, men när det handlar om små barn som i det här fallet så tycker jag att  förövarna i fråga ska få betala med samma mynt. På "mamman" kan dom gärna även få begå en hysterektomi, alltså operera bort livmodern så att hon aldrig någonsin kan få barn igen. Styvpappan kan dom gärna kastrera och sedan är det fritt fram att göra exakt mot dom vad dom gjorde mot den lilla pojken.
Dödsstraff är i det här fallet för humant (och jag är absolut mot dödsstaff, tro det eller ej).
Men så fungerar det ju ej, utan om några år är dom förtsatt på fri fot med nya namn, nya identiteter och fri att leva sina liv.
Vilket straff va?
För inte tror jag att dom har vett att må dåligt över det dom gjort mot den lille...
Men en annan sak jag har svårt att förstå är hur socialen har missat hans sår och skador tillika sjukhuset. Hur i hela friden kan man missa att en ryggrad är knäckt... Helt ofattbart...
Oj oj oj...nog om detta...

Jag måste försöka tänka på något annat innan jag går under...

Jag har blivit en nörd på spel på Facebook. Hellre det kanske än WoW xP
Bra tidsfördriv när man har tråkigt, eller kanske för att undvika att städa.

Jag tror jag har den dam som börjar bli lite hungrig. Lika bra att fixa fram käk.

Ha det gott!






Susanne Euvel
2009-10-02 | 14:13:59 | http://ultrapid.blogg.se/

Fy fan... Jag kunde inte hålla mig för tårar jag heller. Jag hoppas innerligt att både "mamman" och "styvpappan" torteras till döds när de blir frisläppt.

Mamma
2009-10-02 | 18:07:25 |

Jag håller med er mina flickor!!!! Jag tycker att dom ska få betala med samma mynt, stäng in dom och tortera dom , men låt dom inte dö!!! Låt dom leva så i resten av sitt liv och låt dom få bli påminda varje dag att dom hade ett litet oskyldigt och hjälplöst barn som blev behandlad på samma sätt av dom själva!!!!!!!!!!! Döden i en sån här situation måste vara som en befrielse och det ska dom inte få känna.......


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.