Nananana

Så då sitter jag här i min ensamhet. Både stor och liten sover så då passar jag på att uppdatera här lite.
Igår var vi ute och åt på kinarestaurang, för att fira vår treårsdag så här lite i efterhand.
Det var riktigt gott, fast trots att Ellie var nyäten och sovit någon timme innan vi for så var hon lite gnällig när vi var ute och åt.
Tillslut dög varken riset eller något annat så då var det bara att ta upp henne ur barnstolen för att få tyst på henne (stressad över att övriga gäster skulle klaga och störas i sin matro, för så fungerar de flesta...trist nog).
Det kom sedan en från personalen och frågade om vi ville ha "mela liis?" och det tackade vi snart ja till.
Ellie lyckades flörta in sig hos denna kvinna och innan jag vet ordet av det så har hon tagit Ellie på en rundvisning på restaurangen.
Det störde mig inte alls att hon hade tagit Ellie och gått iväg med henne (utan att fråga) men jag kom på mig själv med att tänka att om det hade varit en "svensk" som gjort det hade jag kanske reagerat annorlunda.
Jag vet inte hur det kommer sig, om det är för att dom kommer från en annan kultur. Dom kan ju vara mer rättfram, spontana...
Det enda både jag och Anton blev förundrades över var att hon inte gav ifrån sig ett pip. Annars har hon blivit väldigt blyg för främlingar och okända ansikten, men med denna asiatiska kvinna var hon hur nöjd som helst med. Och jag och Anton fick lite lugn och ro och jag hann tillochmed äta upp det jag hade kvar på tallriken innan kvinnan kom tillbaka med Ellie.
Ellie hade även fått en kaka och hon var hur nöjd som helst, ett litet tag iallafall men vid det laget var vi halvägs igenom efterätten och nöjda, mätta och belåtna begav vi oss sedan hem.

Väl hemma kände att jag ville höja upp mysfaktorn här hemma så jag gick och tände ljus och värmeljus lite här och var.
Så kikade vi på en repris av Det Okända sedan var det sussatajm för Ellie.
True Blood
och sedan
sova.

Det var gårdagen det.

Vi får väl se hur denna dag artar sig.
Ellie är förkyld, hostig och snorig. Det har hon varit i snart en vecka så jag hoppas att det ger med sig snart.

Ha det gott!


En Sofie




Susanne - Mamma till Roky
2009-10-22 | 13:18:07 | http://ultrapid.blogg.se/

Världens finaste Sofie. <3

Mamma
2009-10-22 | 15:28:12 |

Visst är livet underbart ibland :)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.