Neonatalen

Anton kom till Övik igårkväll för att hämta hem sin familj och idag åkte vi hem.
Vi hade tid på neonatalen för uppföljning på lilltrollet.
Allt såg fint ut tyckte dom och hon följer kurvan exemplarist.
Hon väger nu hela 8005 gram och mäter 69,5 cm.
Det enda dom tyckte att vi skulle träna på här hemma det är att ha henne liggandes på mage så att hon kunna lära sig krypa och häva sig upp, både tilll sittande och stående.
Eftersom Ellie har protesterat så mycket när vi haft henne på magen så har blivit så att hon har fått sitta eller ligga på rygg istället.
Ibland gör man det lite för lätt för sig...
Men det behövs tydligen bara 20 sekunder åt gången flera gånger om dan för att hon ska få träna. Så nu ska vi ligga i hårdträning här hemma ;P
Hon rörde sig annars jättefint och hon är redo att börja krypa, det är bara det att hon måste få ligga på mage och träna.
Nästa återbesök är om 5 månader.

Verkar som en liten dam har vaknat. Bäst att gå och försöka sussa ner henne igen.

Ha det gott!



Wictoria - Mamma till kevin & lillplutt i magen.
2009-10-21 | 10:03:22 | http://minkarlek.blogg.se/

vilken envis liten tjej.

men tur att det slutade bra och du får hjälp nästa graviditet. :) sånt där är ju jobbigt .

det känns jätte bra, får lite graviditets deprition då och då men det fick jag ju ofta med kevin så de är bara gilla läget egentligen. :)

kramis.

Susanne - Mamma till Roky
2009-10-21 | 13:03:00 | http://ultrapid.blogg.se/

Asså, ingen kommer bli lika snygg som jag är. Men aah... Jag kan välle vara snell och je dej tips endå!



Först ska du ta den brunaste foundation du kan hitta. Sen ska du måla dina ögon bryn som korvar, helst ska de gå ned till kinden! Och så måste du ha det ljusrosaste läppstiftet du kan hitta och gärna använda eyeliner för att framhäva dom!

Jag fick plats med HELA FEM LITER fett från min rumpa i läpparna. :D



Me love you lång tajm two <3

sandra
2009-10-21 | 13:17:41 | http://sandraliksom.blogg.se/

ja då han typ skelar haha :D

ja jag menar det =/ Vad tror du om "inc" på en svart kisse? :D

sandra
2009-10-21 | 16:04:53 | http://sandraliksom.blogg.se/

ja precis haha.. :D

pusss

Mamma
2009-10-22 | 15:38:38 |

Asså, jag är ju blond jag åxå då :( Rubriken var ju inte så bra, fick ju mig och associera till neandertalare då,;). Fast vissa är ju ännu blondare som tror att man kan hamstra mjölk och inte för att tala om Sara som åkte ifrån Glenn innan han satt sig i bilen :D Hon saknade inte honom heller förrn hon så en karl som hon tyckte var så lik Glenn, hmmm Va är det med den här familjen igentligen??? Ja,neanderthalare vare ju som sagt....


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.