Sjuk?

Ja, det är nog början till en förkylning jag har. Nu är det bara att hoppas på att den inte bryter ut helt. Anton ligger knockad här på soffan, förkylningen ser ut att ha honom i sitt våld. Hostar och snorar, pruttar lite då och då men det är som det ska vara.
Vaknade klockan 13:30 i morse, fast klockan var "bara" 12:30 då vi missat att vrida tillbaka klockan.
Varför sov jag så vansinnigt länge?
Jaa, jag har nog inga vettiga bortförklaringar förutom att Ellie håller en vaken nån timma under natten. Sen var det Antons tur att kliva upp med Ellie (vi brukar turas om att kliva upp med Ellie så den andra får sova ut lite) och jag överdrev väl lite väl mycket idag men jag var iallafall utvilad ;)

Och som sig bör på en söndag har vi inte gjort många knop. Bara tagit det (alltför) lungt.
Igår tittade vi på Harry Potter och Halvblodsprinsen. Det var bra, som övriga Potterfilmerna. Älskar allt som ha med äventyr och fantasy att göra. Kom på mig själv med att muttra på om vilka bra betyg jag hade haft om jag hade fått gå på en skola som Hogwarts förutsatt att jag också kunde trolla. Tänk vad roliga lektionerna hade varit!
Man skulle ju aldrig skolka...
Hmm, kanske man skulle ha köpt en magilåda/trollerilåda till Ellie...

Hon har börjat dansa också. Jag tolkar det som dans iallafall. Som idag när jag skulle ta upp henne efter sin middagslur så, först då sprattlar hon med både armar och ben och lyser som en sol. Sedan när man tar upp henne gungar hon med huvudet från den ena sidan till den andra, eller fram och tillbaka.
Ska försöka lägga upp nån film här så småningom på hennes små upptåg.

Så här ser man iallafall ut när man äter en bit limpa som man har flörtat till sig av mamma.

Nu är klockan snart läggdags för min del.
Tidigare ikväll när jag satt och skulle ta på Ellie pyjamasen var jag väl lite inne i tv:n så resultatet på hur pyjamasen blev påsatt var väl inte så tillfredställande, varken för mig eller för min dotter...
 

                                

Kan tänka mig att om Ellie kunde prata så skulle det ha låtit ungefär så här:
Hmm, mamma... tror du inte att den sitter lite fel?
Vänta lite så ska jag hjälpa dig...
Ok. Nu är jag fit for sleeping!

Nått sånt ^^

Näe nu ska jag joina min dotter och sova!

Ha det gott!




Mamma
2009-10-26 | 14:55:01 |

Ja, ibland blir ju saker o ting lite bakvända, händer även den bäste, som mig tex ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.