Snööö

Trots att jag vaknade på "fel" sida av sängen idag så gjorde jag ett litet lyckoskutt när jag såg stora lappvantar singla ner utanför fönstret.
Det är något magiskt över den första snön, tycker jag.
Den får mig att känna mig som 6 år igen ;)
Dessvärre tilläts inte snön att ligga kvar utan smälte bort så fort den nådde marken, men nu känns det officiellt vinter iallafall.

Annars har vi inte gjort så mycket förutom att städa och handlat.
Anton gjorde en supergod annanaspaj till efterätt och jag poppade popcorn och sedan har vi tänt ljius runt om och avnjutit en film.
Ellie slocknade klockan åtta och har låtit oss se på film förutom ett avbrott i början på filmen.
Vi såg Baksmällan, eller The Hangover, rätt rolig film faktiskt.
(fast jag tror inte det är din humor, mamma ;))

Mamma har fått en liten kissemiss utav syster Sandra. En svart krabat vid namnet Inc, så nu kan jag knappt vänta tills nästa gång vi far till Övik, ska bli kul att få se det lilla pyret.
Tydligen har han blivit vanvårdad tidigare så han är väldigt försiktig utav sig, men det går nog till sig så småningom.
Och Jafar är nog superglad nu.
Han har ju haft Pepsi under hela sin uppväxt och när han gick bort blev det nog ett stort tomrum för honom, för oss alla egentligen.
Har man väl haft ett husdjur är det nog svårt att inte skaffa sig ett till.
En vacker dag ska vi skaffa oss en vovve också.
Ellie får bli lite större först och ekonomin bättre.
Den hundras jag allra mest skulle vilja ha är en dobermann, men jag skulle nog aldrig klara av en sådan hundras. Jag är nog alldeles för mesig och hunden skulle nog bli en riktig odåga ^^
Jag vill inte ha liten hund, en stor ska det vara.
Jag är väldigt sugen på en berner sennen. Min blivande svåger Glenns föräldrar hade en sån fin berner sennen, Aria. Henne blev jag lite småförälskad i.
Dessvärre gick hon bort i sommras, men även hon fick ett långt liv.




Överst på bild är en berner sennen och nederst en dobermann
(båda bilderna är från google)

Nog dags nu att tänka på refrängen så man orkar kliva upp i morgon.

Ha det gott!



Susanne - Mamma till Roky
2009-10-23 | 23:53:12 | http://ultrapid.blogg.se/

Ni borde se Paranormal Activity!!!

Susanne - Mamma till Roky
2009-10-24 | 12:35:30 | http://ultrapid.blogg.se/

sv; Vad sött! :D

Det går bra, envis liten rackare som inte vill sitta eller ligga ned i onödan. Inga tecken på förkylning än, hoppas han slipper det. Du får pussa och gosa med Ellie från mig!



Saknar dig/er meeeed! :(

Jaa, vi ska försöka komma någon vecka innan jullovet börjar så det inte är så himla mycket turister och så i Ö-vik så man kanske kan få åka på paradiset utan att det ska vara fullproppat.



Kramar i mängder!

sandra
2009-10-24 | 22:49:18 | http://sandraliksom.blogg.se/

första snön är alltid gosig ^^

men vintern är inget jag håller varmt om hjärtat :P

ja ni måste komma snart.. och vi ska till momma snart hoppas jag ;)



ouuh en dobermann.. love.

Susanne - Mamma till Roky
2009-10-25 | 16:46:27 | http://ultrapid.blogg.se/

sv; Tack systra mi! Det är tack vare dig mitt intresse för fotografering vaknade. :D



Jaa, får prata med Daemon så vi kan planera lite inför resan. Vi ska ju nämligen fira jul hos hans familj i Falkenberg, så vi måste ta flyget till Göteborg och så någon dag innan jul. Usch... kommer bli så himla konstigt att inte fira jul med er i år. :(


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.