Soooov gat däm it!

Så här är det. Jag och A har en enormt snäll bebis som alltid har sovit nätterna igenom, förutom när hon har vaknat och för att snutta men då somnar hon snabbt om igen.
Att sova i spjälsängen var inga problem inatt. Problemet var att hon vaknade klockan två och tyckte väl helt enkelt att varken hon, jag eller A behövde sova nå mer. Jag och A delade inte den åsikten.
Eftersom Anton skulle kilva upp med henne dagen därpå så fick ju jag ta hand om henne, inte alls van att ta hand om en bebis som inte vill sova. Det har räckt med att ge henne tutte så har hon somnat, men inte inatt.
Så det var bara att kliva upp med henne, vinglig av trötthet och rödsprängda ögon. Bytte blöja och sedan satte vi oss för att titta på tv. Ellie var helnöjd. Inte jag... Klockan fyra så somnade hon i babysittern och försiktigt, försiktigt tog jag upp henne och la ner hon i spjälsängen. Såklart vaknade hon och tyckte inte alls det var en bra idé så det var bara att lägga hon bredvis mig i sängen. Där sov hon till klockann var kring 6-6:30. Då var det bara att kapitulera och Anton fick kliv upp med henne. 
Och jag?
Jag sov till klockan 12, vaknade med en sprängande huvudvärk, har fortfarande samma sprängande huvudvärk men Ellie sover gott iallafall.

Anton är och köper alvedon och handlar lite förnödenheter. Själv ska jag nog lägga mig bredvid min dotter och vila lite.

Ha det gott!




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.