Den sjätte i nionde tvåtusennio

Eller tjugohundranio om man ska vara korrekt men det är inte jag och därför säger jag tvåtusennio.

Håller på att torka efter ett bad med Ellie. Anton försöker få den nämda att sova.
Vi tog enrask promenad tidigare när solen passade på att kika fram, annars har vi nog inte gjort så mycket idag.

Igår kom storasyster med barn och våldsgästade oss en sväng. Det var en riktigt rolig överraskning!
Vi for till Media Markt i förhoppning att hitta ett billigt och bra hemmabio system till familjen Vettersand/Sjödin. Vilket vi inte gjorde men däremot hittade hon högtalare till datorn istället :)
Ellie har ju börjat "morra", särskilt vid matbordet när hon ska äta men även när hon är busig.
Jag vet inte om hon tycker jag och Anton är konstiga eller om hon tycker vi är roliga när vi härmar henne. Man får först en sån konstig blick först innan hon brister ut i ett jätteleende. Kanske hon tycker bådeoch eller så tänker hon: Fy vad ni är konstiga... Men jag älskar er iallafall!
Igår tog vi fram gåstolen också. Än är hon nog lite för liten för den, hon sprattlar mest men hon tar sig fram lite i den, eller bakåt rättare sagt.

I morgon fyller min kära momma hela 80 år!
Jag har skickat efter ett blommogram till henne (men säg inget). Även Ida, min barndomsvän fyller år. Senare denna månad fyller också lillasyster Sandra och lillebror Jafar år.
Om man ändå hade ett pengaträd. Eller vann 100.000 kronor i månaden i 25 år eller vann drömvinsten på 124 miljoner... Ja tänk...

På fredag ska vi på BVC och göra hörseltest på Ellie. Ska bli spännande och se hur mycket hon har växt sen sist.

Min kusin har blivit mamma igen, till en liten pojke :D Den 25 augusti skådade han dagens ljus, om jag minns rätt. 
Mamma och co var där idag och beskådade mästerverket. Vill också ;P
Snusa och hålla i...

Näe nu ska jag bädda ner dotra min.

Ha det gott!




Mamma
2009-09-07 | 13:27:42 |

Längtar till fredag, så det blir lite fart i stugan :)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.