Hemma igen

Då var vi åter hemma i Umeå. Helgen var rätt intensiv, det märktes inte minst på Ellie. I torsdags så firade vi lillasyster Sandra på hennes födelsedag, dagen därpå fyllde både min lillebror och Antons lillebror år. Så det begav sig till Härnösand och fira Antons bror. Det blev party på kvällen men jag och Ellie avstog från alkoholen. Jag menar, Ellie blir såååå jobbig när hon har fått i sig något xP
Men det var trevligt.
Det roligaste är nog ändå dagen efter när alla andra är bakis och mår räv och en annan är pigg och alert ;P
På lördagen svängde vi förbi mamma och grattade lillebror och sedan åkte vi hem.

Måste ta någon dag här och städa och tvätta.
Så tråkigt men det måste ju göras.

Läste igår på texttv att Polen har klubbat igenom en ny lag vilket innebär obligatorisk kastrering av dömda pedofiler.
Ett alldeles utmärkt passande straff enligt min mening. Jag tycker resten av EU, resten av världen ska anamma denna lag.
Dessvärre blir det, om lagen träder i kraft, en kemisk kastrering där sexualdriften minskar. Om jag hade fått bestämma så hade kastreringen skett utan bedövning, med en rostig morakniv...

Ellie sover, Anton sover och jag har tråkigt.
Lika bra jag tar mig något att äta.

Ha det gott



Susanne Euvel
2009-09-27 | 19:39:42 | http://ultrapid.blogg.se/

Azzå... Att je sitt barn alkohål är ente bra, fattaru vel!



Jag tycker detsamma om kastrering på pedofiler. Trodde Polen inte var ett så klipskt land. x)



Men... nu tycker jag att ni ska packa era väskor, tanka bilen och köra dryga 93 mil i 11 timmar HIT! :')

Susanne Euvel
2009-09-27 | 19:42:00 | http://ultrapid.blogg.se/

Azzå... FAN. Det jag skrev försvann. :(

Jag testar igen;



Azzå... att je sitt barn alkohål er inte bra, fattaru väl!



Och jag tycker detsamma om kastrering på pedofiler. Trodde inte Poland var ett så klipskt land. x)



Men nu tycker jag ni ska packa era väskor, tanka bilen och köra 93 mil, 11 timmar HIT! :')

Susanne Euvel
2009-09-27 | 19:42:33 | http://ultrapid.blogg.se/

Meeeh, åsså kom den med ändå.. Första kommentaren alltså. Typiskt. :(

Mamma
2009-09-28 | 09:11:29 |

Susanne, Sofie brukar få så lite kommentarer så det är bra att du kommenterar, kan ju bli lite traggligt att läsa samma och samma men ändå :D

Söffi
2009-09-28 | 14:50:22 |

Haha, ni är för söta ;D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.