Nybadad

Har nyss lagt Ellie efter att vi badat och hon fått sin kvällsgröt.
Hon är så härlig, så fort hon får syn på en så fyrar hon iväg sitt största leende och viftar med armarna.
Hon kan få vilket skitdag som helst att bli den bästa.
Ellie har börjat stångas också, eller skallas, och hon tycker det är jättekul. Hon far med huvudet och stångas och även om hennes panna blir röd så fortsätter hon och tycker det är hur kul som helst ;P
Jag vet inte om det är något hon har fått efter mig, fast jag dunkade huvudet i golvet eller väggen för att börja gråta så någon kunde tycka synd om mig... Där har vi svaret på varför jag blev som jag blev och inte blev som jag skulle ^^
Också inbillar jag mig att hon försöker säga mamma ;P
Egentligen är det väl bara något nytt hon lärt sig men det låter som mamma iallafall.
Ibland blir det bara mmmmmm och ibland mmma och har jag tur så kan hon få ur sig mamammmma. Det är underbart!

Angående mitt tidigare vampyrinlägg så var mamma så rar och kollade upp hur man blir vampyr.
Svaret hon fick lyder som följer:

Enligt de legenderna kan någon återuppstå som vampyr när denne begår självmord, blivit begravd utan böner, avlidit under våldsamma omständigheter, inte diat som spädbarn, förnekat Gud, blandat sitt blod med en vampyr eller ingått en pakt med djävulen. Den populäraste beskrivningen är dock att en vampyr blir till när någon blir biten av en annan vampyr.


Så jag vet inte riktig om det är värt att göra sin sambo till en vampyr... ^^

Ska ta och ta in akvariumet som fortfarande står ute och som Anton skulle burit till förådet för l ä n g e s e n.
Nu har våran granne och vän och samma person vi köpte det av skickat sms om att vi måste ta in det annars blir det alldeles förstört och obrukbart så.... Ut i höstmörkret för att bära in akvariumet ska vi göra nu.

Ha det gott!



Mamma
2009-10-01 | 08:41:46 |

Han är lite lat och oföretagsam gubben din!!!! kanske ska jag googla på hur man gör sin sambo till en mer företagsam person istället ;)

Susanne Euvel
2009-10-01 | 11:26:08 | http://ultrapid.blogg.se/

sv; Karlar... ;P Men jag hoppas att ni kommer ner någon gång snart. Annars kommer vi upp till er. ;D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.