Uppdejt

Jaa, så har det gått över en vecka sen sist jag skrev här.
Inte så mycket har hänt.
Förra veckan for vi till Bjurholm för att hälsa på. Var på BVC på fredagen och gjorde hörseltestet vilket dom tydligen ska sluta med. Vårat "lill"troll väger numera 7570 gram och mäter 67,4 cm, av barnmorskan fick hon en rosa tandborste och en bok. Några tänder har vi inte sett skymten utav än men dom lär väl dyka upp inom sin tid.

Nu är jag och Ellie hemma i Övik och hälsar på. Har varit här sedan i fredags. Anton åkte hem tidigare då han skulle jobba.
Ellie har skadat sig för första gången också. Då vi inte har någon barnstol här hos mamma så har jag satt henne i hennes bilbarnstol i köket och den dagen var inget undantag. Men i ett oövervakat ögonblick så föll hon ur barnstolen och slog pannan i bordsbenet och ett blåmärke började genast synas i hennes panna. Det är fortfarande ett litet blåmärke efter olyckan. Jag ägnade inte en tanke på att hon har blivit så duktig på att häva sig framåt om hon är i en halvsittande ställning och eftersom hon bara vill sitta nu förtiden så ville hon ju det den dagen också. Men det kommer väl att hända åtskilliga gånger att hon ramlar och slår sig. När hon börjar lära sig gå t.ex.
Förkyld har hon också blivit, hon är mest snorig nu och jag hoppas det stannar vid det så hon inte får hosta och hela köret.

Jag och mamma var på stan häromdagen. Jag köpte mig lite smink och tre par knähöga strumpor. Ellie fick en Hello Kitty pyjamas och 30 kr rabatt tack vare en liten fläck på ryggen och en "huvmössa". En sån mössa där man slipper hålla på med en halsduk. Hon ser ut som en teletubbie när hon har den på sig ;)
Jag var egentligen ute efter en sovsäck men det verkar som det bara finns för nyfödda så mamma kanske ska sy till en åt henne. Ska kika och se efter några nattlinnen storlek större så hon kan sy in och sy till.

På tal om ingenting så har mamma klippt en snedlugg på mig. Jag kände att jag ville göra något  med håret så det vart alltså en snedlugg.
Vi har varit väldigt alerta och varit ute i gymet och tränat också. Jag har lite träningsvärk i armar och ben. Precis som det ska va. Det är alltid så mycket roligare om man är två som tränar.

Nu har det blivit ett sånt där jobbigt långt inlägg igen.
Häpåre (Hej på dig)

... och ha det gott!



Susanne Euvel
2009-09-17 | 23:17:33 | http://ultrapid.blogg.se/

Aj miss jo såååå much... :'(

Ni får ta och komma ned snart ju!

Pusspusspuss, laff jo!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.