Glad Påsk förresten!

Klockan är nästan lite för mycket för en småbarnsförälder men tänkte skriva några rader ändå.
Hade gärna lagt upp någon bild på dotra min som påskkärring men då min bärbara har pajat kan jag dessvärre inte göra detta.
Igår tog vi oss (jag och mamma plus en lillebror) en sväng förbi Blåkulla, eller iallafall till ICA Östra...
Lillebror hade ett paket att hämta ut så vi begav oss dit med Ellie i barnvagnen. Klockan var sisådär klockan sju på kvällen så jag var lite orolig över att hon skulle somna. På vägen dit var inga problem, det var på hemvägen som tröttheten tog henne i sitt våld.
Då hade vi uppehållit oss alldeles för länge på ICA pga att mamma fick en släng av Sofie-glömska och hade glömt sin börs hemma med körkortet i (som behövdes för att få ut paketet).
Nåväl. På vägen hem regnade det som bara den, Ellies ögonlock blev tunga och vi fick således göra allt i vår makt att hålla henne vaken.
Lättare sagt än gjort.
Vi sjöng, skrek, hoppade, klappade händerna, sprang och slirade med vagnen i snösörjan Örjan. Men vi lyckades. Att vi blev klassade som några galningar av alla förbipasserande antar jag är sånt man får ta för att hålla en trött trollunge vaken.
Hon slocknade som ett ljus sedan iallafall efter att vi kom hem.

I morgon ska hon få ett påskägg utav mig. Istället för godis ska hon få lite grejer och majskrokar.
Så himla trist att Anton jobbar varenda jäkla storhelg, ur ekonomisk synvinkel är det ju jättebra men tråkigt att aldrig kunna fira något som familj. Ända sedan vi blev tillsammans har han jobbat varenda jul och det ska han göra i år med...
Att dom inte kan lägga schema så att han jobbar varannan jul åtminstone. Men han ska med största sannolikhet ta ledigt iår.
Jul?!
Varför ska ja börja tänka på jul redan nu? Det har ju för fan varit det alldeles nyss. Snön har knappt försvunnit för att ens göra vägarna synlig och jag ska tänka på det!
Måste försöka återgå till nuet. Lägga mig och sova istället för att svammla om ditten och datten...

Go' Natt!

Gla' Påsk!

 



tove
2010-04-03 | 18:13:34 | http://tovelarsson.blogg.se/

GLAD PÅSK! :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.