Levande prickigkorv

Ellie har snabbt förvandlats till en levande prickigkorv. Jag tror min kropp sympatiserar med henne för jag vaknade upp med en skinande röd näsa, en finne har bosatt sig där...
Jag kan lätt konkurrera ut Rudolf.

Ellies vattkoppor verkar föröka sig för varje minut.
Jag har doppat henne i badet en gång och täckt henne från topp till tå med potatismjöl två gånger idag.
Men hon är pigg och inte fått feber, än så länge.

 

Och som sig bör när man är sjuk så får man ju äta något gott också. Farmor och farfar hade skickat en slant till sjuklingen att köpa glass för.

 

Gott tyckte pricken, kladdigt tyckte vi.

 

To be continued...

 



Devinia Euvel
2010-04-17 | 09:51:52 | http://ultrapid.blogg.se/

Men pluttisen.. Fast det är ju tur att hon fick det nu. Nu behöver du inte oroa dig när hon ska börja dagis. :D Daemon och jag har sagt att vi inte ska försöka skydda Roky från att få vattkoppor, vi vill att han ska få det så tidigt som möjligt istället för att få det i senare ålder.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.