Prisa Gud! Här kommer skatteåterbäringen!

Hela 445 riksdaler ska jag få tillbaka.
Så mycket bättre än att bli tvungen att betala tillbaka. Inte dom 10.000 som jag fick för några år sedan men lite är bättre än inget.

Blåst!
Pff, det blåste ju ingenting förutom några lätta brisar när jag var ute...
Men jag stör mig så otroligt på folk som inte kan städa efter sig när dom nyttjar den gemensamma tvättstugan.
Att vi dessutom har betalat en depositionsavgift för att få tillgång till denna gör mig mer irriterad.
Varför ska det vara så svårt att sopa upp grus och annat skit efter sig?
Varför känner man sig så frikostig med tvättmedel att måste stör det lite överallt?
Räcker det inte med att hälla lite i facket det är avsedd för?
Varför kan man inte ta sig den lilla tid det tar att tömma torktummlaren på damm?
Varför?!

Vad är det som gör att folk är så jävla lat när det kommer till att rengöra efter sig i tvättstugan.
Kan dom bara inte lämna i det skick dom själva vill finna den i.
Är det bara ren och skär lathet?
Jag är lat. Men jag ser då fan till att hålla iording efter mig, särskilt när det gäller gemensamma lokaler så som tvättstugan.
Gaah!

Funderar på att skriva en lapp a la Arga Lappen. Men det hjälper nog föga...

// En arg tvättgumma



Devinia Euvel
2010-04-13 | 12:58:22 | http://ultrapid.blogg.se/

sv - Jag längtar som en tok jag med. :D Jag har sagt till Daemon att vi borde åka till Astrid Lindgrens värld bara för din skull. :D Fast han tyckte det var så långt att åka till Vimmerby och tyckte vi borde åka till Lönneberga för att det ligger närmast. :P Åh, det ska bli så kul! :D



Ja, hon har tjatat jättemycket på att få åka ned hit, men mamma säger ju bara nej då jag antar att hon inte vågar släppa iväg henne själv på tåg vilket jag förstår. Men om hon inte får plats i bilen så kommer det ju säkert fler gånger, kanske att mamma kan ta sig ned hit någon gång också. ^^


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.