Tolfte April

Igår var vi som sagt på loppis. Det var trångt och mycket folk. Vi gjorde ett tappert försök att gå där med vagnen men vi insåg snabbt att det var i princip omöjligt.
Så vi parkerade vagnen utanför, hopppades att ingen skulle tro att det var ett gratis loppisfynd och gjorde ett nytt försök.
Men det fanns inget där som jag kände att jag absolut ville ha. Då det inte blev någpt fynd så vi begav oss till Expo och spenderade pengar där istället.
Vi köpte en löpare, pläd, ljus och ett tråddraperi.

På fredag ska vi på ögonmottagningen (det var meningen att vi skulle dit förra fredagen men det blev ändrat) och den 20:e ska vi till neonatologen.

Ellie har utökat sitt ordföråd ytterligare men några ord. Detta är vad hon kan säga nu:

Hehej = Hej Hej
Tja = Tja
Pappa = Pappa
Mamma = Mamma
Titta = Titta
Titta dä = Titta där
Titti = Tittut
Bampa = Lampa
Baba = Bamse
Ba = Bajs
Voff = Vovve plus alla andra djur förtillfället
= Mäh
Dödu = (vad) gör du?

Sen är det en massa random ord som hon säger och som jag inte lyckats klura ut om eller vad dom betyder än.

Idag har jag röjt lite innan jag ställt iordning det som vi handlade igår. Ellie hjälpte till på sitt sätt. Nämligen att riva ut allt som jag plockat ihop.
Jag vet ju att det inte är någon mening att plocka ihop hennes saker eftersom det åker ut på golvet i samma takt som jag lägger det i lådan. Så jag låter oftast sakerna ligga strödda på golvet fram tills dess att hon sover för natten. Då är det iallafall någorlunda städat över natten åtminstone.

 

 




Devinia Euvel
2010-04-12 | 15:01:09 | http://ultrapid.blogg.se/

Roky och Ellie har likadan matset, fast Roky har grön. :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.