Tvätthög a la Mount Everest

Igår vart det bestämt att vi ska åka ner till syster och hennes familj i maj, alldels lagom till lilla Rokys 1-års dag.
Jag längtar som en tok redan!

Idag ska jag bege mig ut i blåsten till tvättstugan och boka tid.
Det är illa, riktigt illa. Tvätthögen har vuxit sig till storlek Mount Everest.
Och jag som lovade mig själv att tvätta mer regelbundet och inte låta den växa till den storlek den är nu...
Men det är svårt när man ränner fram och tillbaks mellan Bjurholm, Ö-vik och Umeå. Man tar med sig det nödvändigaste och lånar tvättmaskin och lämnar det resterande hemma och berget byggs på. Nu ska jag ta denna vecka till att tvätta.
Ja, det är så illa att det förmodligen kommer ta denna vecka innan jag avverkat denna enorma hög av tvätt.
Hur kan man ha så mycket kläder?!
Men jag tycker faktiskt om att tvätta. Värre är att sortera och vika tvätt.
Så jag förstår inte att jag alltid lyckas samla på mig så mycket när jag i självaverket tycker det är roligt att just tvätta.
Eller...
Jag har faktiskt svar på det.
Oföretagsamhet
Lathet
Så stavas det.

Näe på med skorna och ut i tvättstugan.

Ha det gott!

Min klädhög.

På tal om berget så har jag faktiskt flygit över Mount Everest.

Fast det var kväll och mörkt så man såg dessvärre inte så mycket.

 

Bildkälla


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.