Måndag

Någon har roat sig med att klippa sönder en hårsnodd här vid datorn... Jag tippar på att det är Mariam som är den som haft för mycket fritid.

När jag går igenom bilder som jag tagit på Ellie upptäcker jag att en stor del är tagna när hon sitter i sin barnstol.
Man kan nästan tro att jag parkerar henne där varje dag och sedan låter henne sitta där, knaprandes på en torr brödbit.
Men så är ju självklart inte fallet.
Det är lättast att ta bilder på henne när hon sitter där. Nere på golvet far hon som ett jehu och det är nästintill omöjligt att fånga henne på bild, särskilt med min värdelösa kamera.
Men lite variation ffs,kan man tycka.
Inte så kul för Ellie kanske att titta på bilder på när hon var liten och varenda bild är på när hon sitter i den där jäkla barnstolen.

Ellie chockade mig idag med att sova tre, t-r-e (!!) timmar idag. Från klockan tolv till tre. Helt otroligt.
Ett tag var jag nästan rädd att hon kvävts av katten eller kuddar eller annat hälsofarligt. Men icke hon var bara ovanligt trött det trollet.
Igår somnade hon på tok förtidigt under Mariams uppsyn medans jag var ute och tränade. Med kläderna på utan att ha ätit gröt eller borstat tänderna.
Jag var säker på att hon skulle vakna klocken fem imorse men klockan åtta vaknade hon och ville kliva upp.
Kanske beror tröttheten på väderomslaget.

På tal om trötthet så ska jag nog göra som resten av familjen och krypa till kojs.



Devinia Euvel
2010-04-26 | 23:42:13 | http://ultrapid.blogg.se/

JAG LÄNGTAR EFTER DIG !

sandra
2010-04-27 | 10:25:48 | http://sandraliksom.blogg.se/

det har vi sannerligen :D

Devinia Euvel
2010-04-27 | 21:54:12 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag och Daemon har planerat lite på att åka till Liseberg den 15 maj då vi firar ett år som gifta. Men så kom jag på nu att det hade varit lite roligare om vi passade på att åka dit när ni är här nere. Tror ni att ni har råd med det? Entrén kostar 70 kr och åkpass kostar 335 kr. :)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.