Annandag Påsk

Igår upptäckte jag att en fjärde framtand har hittat ut i Ellies överkäke. Det ser ut som hon kommer få en liten glugg där uppe. Och jag kan inget annat säga än att det ser toksött ut (partisk? Jag?).
I morgon kommer Anton hit. Vi kommer förmodligen stanna en dag till innan vi beger oss hem igen...
Alltså.
Jag vet inte vad jag ska skriva.
Alltid lika jobbigt när man vill skriva någonting. De arma hjärnskrivarcellerna har tagit semester på obestäm tid verkar det som.

Idag drog Ellie upp min tröja och tog ett rejält tag om min bilring och drog i det. Jag vet inte om jag ska ta det som en pik från henne, hon kanske tycker det är dags att jag ska ta tag i den träning som jag pratat mycket om men aldrig fått fingrarna ur att göra.
Jag och Anton testade ju den där LCHF dieten ett tag, jag vet inte om det var ens en månad.
Men dieter är inget för mig. Ät som vanligt i rätt mängd och motionera. Enklare än så kan det nog inte bli, intalar jag mig själv iallafall.
Jag är inte tjock, inte ens överviktig men jag vill ändå bli av med den där ringen runt magen. Resten får gärna sitta kvar, fast i fastare form. Jag behöver verkligen träna så att jag inte blir helt förtvinad innan jag nått medelåldern.

Överväger stark att gå och gona ner mig i sängen och läsa nu. Jag har inte kommit halvvägs i sista Twilight-boken än. Det beror nog på att jag läst 3 andra böcker emellan redan. Patetisk? Inget liv? Jag?
-Gargamelskratt-

Sängen nästa!



The Animals - We Gotta Get Out Of This Place

Jag vet. Låten har inget med inlägget att göra. Tycker bara att det är en bra låt.


Devinia Euvel
2010-04-06 | 13:53:33 | http://ultrapid.blogg.se/

Håhå, jaja.. Stunder då de är som små monster önskar jag bara att de vore äldre. Men det skulle vara så tråkigt om jag inte fick uppleva det jag gör nu. Det är trots allt det mysiga att vara förälder, att se barnens uppväxt. :D



Just nu hoppas jag bara att Roky också får sina tänder någon gång så man kanske slipper det här skriket. ><


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.