Vattkoppor måntro?

Jag misstänker att Ellie kan ha fått vattkoppor. När jag i morse bytte blöja på henne upptäckte jag ett flertal små röda prickar.
En del påminde starkt om just vattkoppor och det är ju inte omöjligt då hennes kusiner haft det och hon har varit uppi och lekt med dom.
Hellre nu än i maj då vi åker ner till Småland.
Lite olägligt dock då hon ska på ögon.mott. på fredag och hos neonatalogen den 20:e.
Men det är inte så mycket att göra åt.
Jag är ju inte ens riktigt säker på att det är just vattkoppor, men min magkänsla säger det.

 

 

 

Någon självutnämd expert som kan avgöra om detta är vattkoppor eller ej?

Jag har räknat till 6-10 prickar än så länge. Men tiden lär utvisa om det är vattkoppor eller ej.
Hon har inte haft några andra symptom som feber eller så, hon är pigg som en lärka.
Får nog ringa och boka om sjukhustiderna hon har.

Nu ska jag och ovan nämda dotter titta på Cheaters ^^

Ha det gott!






« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.