Revealing

Det jag brukar göra när jag sitter vid datorn är att läsa några bloggar och slösurfar lite. För ett tag sedan så snubblade jag över några skvallerbloggar där man får läsa om diverse avslöjanden och skvaller om våra "stor"bloggare här i Sverige. Där avslöjas att vissa redigerar sina bilder till ogienkännlighet och detta konstanta ljugandet. Har man en stor blogg så ska man tydligen ljuga sig blå för sina intet ont anande läsare. Och all denna drama kring alla dessa bloggare, bråk hit och bråk dit. Knivhuggningar i ryggen och hänga ut sina tidigare "vänner", falskhet och hyckleri. Men det är roande att läsa. Nästan lite som att se ett avsnitt ur Days of our Life (jag har inte alltför mycket att göra på mornarna ok?!). Hade aldrig hört talas om dessa bloggare innan jag snubblade över dessa skvallerbloggar, men jag nöjer mig med att läsa dom där än att gå in på någon av dessa bloggare, det är lite under min vädighet (var tvunget att ta en paus för att kissa, fast egentligen bajsade jag.. Kan dom så kan jag!) (... ljuga alltså...). Och självklart tror jag på allt vad dessa skvallerbloggar skriver. Lär ju vara högre sanningshalt i det dom skriver än alla dessa "stor"bloggare ^^
Nog om detta.

Från det ena till det tredje vårat linoleum golv som löper från sovrum, genom hall och till köket ser faktiskt bedrövligt ut. Främst i vårat sovrum och köket. När vi flyttade in erbjöd dom faktiskt sig att byta ut golvet i sovrummet pga de stora groparna som finns i golvet. Men vi avböjde tillsvidare pga att om det skulle hända det nya golvet någonting så skulle det troligtvis stå oss dyrt den dagen vi flyttar (turligt nog har vi sängen som döljer dessa gropar). Men dom erbjöd inget för att göra något åt golvet i köket...

 

Så här ser det ut i vårat kök. För att dölja alla dessa gropar skulle nästan krävas en heltäckningsmatta. Vi har matbordet som döljer vissa och en matta som döljar andra men inte alla. Men om dom hade erbjudit sig att byta golvet i köket hade vi säkert tackat nej till det också pga ovan skäl. Men trist är det då det inte är så vackert med alla dessa smågropar överallt.

Ellie har haft feber två nätter i rad. Vi misstänker att det är tänderna som ställer till det och i natt var en riktigt jobbig natt. Ellie vaknade runt klockan tre och jag lyfte över henne till våran säng men hon fick ingen ro alls. Sov en liten stund för att sedan vakna och gråta och så höll det på hela natten fram tills det att vi klev upp. Så varken jag eller Anton har fått oss någon vidare sömn. Det är dock i princip första natten sen vi fick henne som hon hållit oss sömnlösa en hel natt så man ska väl inte klaga alltför mycket, men ändock. Idag har hon varit lika pigg som vanligt så vi får väl se hur hon mår inatt. Förhoppningsvis så slipper hon feber.

Så lång!



sandra
2010-02-23 | 19:35:40 | http://sandraliksom.blogg.se/

ja det är hemskt =/


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.