Tandfén, tandtroll och trollunge

Jajemen! I fredags i Bjurholm vid frukostbordet såg jag en begynnande liten gadd på den annars så tandlösa nederkäken. Jag har tyckt att det kännts lite svullen när man varit där och fingrat och igår så kunde man till och med känna det lilla risgrynet. Så i fredags när vi anlände till Ö-vik så inhandlade vi både en tandborste och tandkräm till trollet.
Hon har ju fått lekt lite med en tandborste tidigare men jag var lite osäker på hur hon skulle reagera när man verkligen borstade henne. Jag hade inte behövt oroa mig då jag mest möttes av skratt när jag for med borsten över hennes tandkött och den lilla, lilla begynnelsen till tand.
Ibland känns det som att hon gör det alldeles för lätt för oss att vara hennes föräldrar och det oroar mig pga att jag bävar att vi kommer få igen det dubbelt så mycket när hon blir äldre. Trotsålder, tonår osv...
Så behöver det ju inte bli men, jag intalar mig och föreställer mig det så när den dagen kommer att man kan vara så när förberedd. På samma sätt som när jag intalade och föreställde mig hur jobbigt det skulle bli med sömnlösa nätter och trötta dagar med en skrikande bebis. Det blev ju inte så då så man kanske har tur i fortsättningen också ;P



Ellie och Kusin Wilma

I övrigt så har vi mest tittat på film (Law Abiding Citizen, Fame, The Ugly Truth samt Sherlock Holmes), spelat Cluedo och umgåtts.

Nu har jag bara ett kapitel kvar av När jag hör din röst (New Moon).
Jag vet inte hur jag ska göra om jag ska påbörja den tredje boken eller om jag ska börja läsa någon annan bok (bara för att dra ut på det så mycket som det går). Jag har ju några Isfolket böcker med mig, men dom är ju som att läsa sportbilagan för en icke sportintresserad (jag) i jämförelse. Frågan är om jag kommer kunna att inte läsa tredjeboken, eller om jag kommer slänga mig efter den som en gam över ett kadaver efter jag läst detta sista kapitel... Det återstår att se...
Nåväl, nu ska jag ägna lite tid med dotra min som sitter och klappar händer och vill att jag ska busa med henne.

Ha det gott!




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.