Vår

Igår begav vi oss till Bjurholm. Ellie var som vanligt till en början lite bly för farmor och farfar men det släppte rätt snart. Det bjöds på semlor och annat gott, stackars Anton fick enbart titta på och inandas doften av det goda. Han bantar nämligen så vad han får äta är ganska begränsad. Jag försöker att inte fresta honom allt för mycket... ^^

Idag har det närmast varit vår här med endast 7-8 minusgrader och strålande sol. Så efter att Ellie sovit närmare två timmar på förmiddagen begav vi oss ut (vi = jag, Ellie och farmor Birgitta och vovven Matilda). Ellies farmor och farfar har tidigare köpt en sparklåda till Ellie och nu hade farfar målat den tidigare vit/gråa lådan härligt rosa. Så med den nymålade sparklådan och den reparerade sparken gav vi oss som sagt ut. Ellie njöt i fulla drag. Jag med. Perfekt sparkföre, vi gled likt sparkprinsessor där på vägen, gjorde en vacker spark-piruett och några andra avancerade spark-konster (ok, vi kan stryka det sista...). Men makalöst mysigt var det!
Efter spark-turen så fick Ellie också åka pulka, nu med farmor i spetsen. Vi tog oss en tur i ett skoterspår och även Anton tog sig ut i finvädret och gjorde oss sällskap. En kanondag!

 



sandra
2010-02-25 | 21:14:07 | http://sandraliksom.blogg.se/

haha ja du ska bara veta va snabb jag va på avtryckarn då han gjorde s¨å hahaha.. jamen eller huuur! va mysigt.. ska vi låna dom en stund? :;D

Devinia Euvel
2010-02-26 | 00:07:10 | http://ultrapid.blogg.se/

Men åh, sötnosan. <3 Vilka goa kinder hon har.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.