Waste of life

Old news. Jag vet. Men denna låt fastnade verkligen efter första gången jag hörde den.

Krig har funnits i alla tider och kommer med stor sannolikhet att finnas tills den dagen människan inte längre existerar. Antingen har vi utrotat oss själva, eller så gör en naturkatastrof jobbet åt oss. Hur onödigt det än är så är det så många liv som förstörs, ärras för livet. Både för soldater och de civila. Man kan nog inte i sin vildaste fantasi veta vad de båda går igenom egentligen. Hur vriden soldaterna blir efter ett tag ute i krig, inte alla kanske, men många... Man vill nog inte veta vad som försiggår i de drabbade länderna där krig härjar som värst. Man skulle nog aldrig kunna få sig en god natts sömn någonsin igen.

 

På tal om något helt annat och bra mycket roligare så stod Ellie alldeles själv för första gången idag. Det handlade bara om sekunder innan hon druttade på ändan men ändock! Jag hurrade och gjorde en stolt segerdans likt Carlton i Fresh Prince in Bel Air.

 

 

Ungefär som Will Smith tittar på Carlton i klippet tittade Ellie på mig. I don't blame her...

 

Den 3:e mars börjar SVT1 visa True Blood igen, säsong 2. Jag längtar!

Och på måndag ska vi på BVC för ettårskontroll. Kul att se hur mycket hon växt sen sist, lilltrollet.

 

Näe, nu äre sängdags känner jag.

 

Ha det gott!

 

 




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.