Lägesrapport

Tid: kl: 16:11 (i skrivande stund).
Plats: Mammas vardagsrum.
Mående: Ska inte klaga (lite trött efter veckor av sömlöshet).

Det är då måndag och jag tackar min lyckliga stjärna att jag förblev frisk under denna magsjukeepedemi som härjat här hemma sen nyårsdagen. Jag har under veckan som gått bett till Gud, Allah, Buddah, Shiva, Robert Lind från Kramfors... osv.
Nu kan jag äntligen slappna av, andas ut och sova. Jag har inte somnat före klockan tre dom senaste veckorna så det kommer vara en prioritet att vända på dygnet, Ellie har också vänt på dygnet. Inte så bra...

Mariam har förövrigt lärt Ellie säga tja, men oftast bli det "da" men ibland får hon till tj-ljudet och det blir ett lyckat "tja". Det går fort nu, hon sitt-kryper nu och förra veckan tog hon sig från vardagsrummet till köket och Inks matskål och sopskyffeln där hade både hon och Ink roligt. Klappa händerna har hon också lärt sig, hon kan redan stå på händer så nu ligger vi i hårdträning för att Ellie ska göra en felfri frivolt och hjula. Än så länge kan hon bara halva multiplikationstabellen men hela alfabetet rabblar hon redan ;P

Jag ska nog runda av här och ge tösen lite käk.


Jag och Ellie på Nyår

Ha det gott!


Devinia Euvel
2010-01-11 | 20:30:41 | http://ultrapid.blogg.se/

Oh, vilka framsteg. Roky har också gjort massa. Fast dumt nog har jag inte skrivit det i min blogg. Hm..

sandra
2010-01-13 | 18:33:42 | http://sandraliksom.blogg.se/

haha .. jag gilla robert lind från kramfors >.<


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.