shame on me...

Ibland så är jag rätt världelös på att updatera här på bloggen, men ibland har man ju inget vettigt att skriva, då blir det att man ordbajsar och jag har bajsat tillräckligt i den här bloggen, tycker jag...

 

Bilden ovan är också en anledning till att jag inte skrivit så mycket. Århundradets tvätthög. Detta tog några dagar i tvättstugan att avverka. Nu har den minskat till endast en IKEA säck och hädan efter så ska vi se till att den inte växer sig till storlek Kebnekaise (ni vill inte bevittna storlek Mount Everest, inte vi heller...)

Men jag har varit lite kreativ också, satt in foton på Ellie och hängt upp dessa på väggen.

 

 


Måhända att det blev vint och skevt men det är lätt att leva med när man har sötaste trollet som pryder väggen.

Jag har äntligen börjat läsa Twilight böckerna. Jag har dragit ut på det så mycket jag kan och nu måste jag behärska mig så att jag inte läser ut dom för snabbt. Jag vill dra ut på det så mycket som möjligt. Det är sällan man kommer över böcker som fängslar en så totalt som man längtar efter att få läsa. Jag har upplevt det en gång tidigare och det var med Jean M Aules böcker (Grottbjörnens Folk serien). Jag är en drömmare och en hopplös romantiker och om jag var begåvad med en författares skicklighet i att skriva är det precis sådana här böcker jag skulle skriva, i Twilight böckernas anda. Det skulle vara en dröm att kunna få sitta och skriva böcker om ovillkorlig, omöjlig och hopplös kärlek.

 

Jag är nu på andra boken och börjar redan få ångest över att den snart är slut. Sjukt, jag vet... Jag har satt en gräns på två, max tre kapitel per dag bara för att det inte ska ta slut så fort. Vad ska jag läsa när jag läst ut alla?

Måste jag kanske sätta mig ner och börja skriva mina egna böcker..? ;P

 

Anton är inte så mycket för att läsa men vi ska köpa Sagan om Ringen ljudböckerna som vi kan ligga och lyssna på, på kvällarna när vi ska sova.

 

Ha det gott!

 

 



Devinia Euvel
2010-01-27 | 15:53:46 | http://ultrapid.blogg.se/

Åh, jag måste ta och framkalla lite bilder på Roky och hänga upp på vägen jag med. Du vet magbilderna som jag har? Dom är jag sugen på att göra canvas tavlor av. Typiskt att man inte ska ha pengar bara. :(


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.