Torsdag

Idag är det torsdag och således den dagen då jag kan insjukna eller förblir frisk. Jag känner mig inte helt säker förrens i morgon eftermiddag. Vill inte ta ut något i förskott.
Ellie är iallafall piggare, senast hon kräktes var runt 04:30 i går morse.
Jag har gått halvhungrig mest hela tiden då jag inte vågat äta alltför mycket utifall jag skulle bli sjuk, inte heller ätit vad som helst just pga att viss föda är mer vidrig att kasta upp än andra.
Men jag hoppas att som mamma bli "immun" mot magsjuka. Kanske blir det annorlunda när man är uppi det på det sätt man är när man har barn som är sjuk.
Då min mamma inte varit magsjuk sen hon själv blev mamma och tagit hand om sju stycken magsjuka barn i många omgångar under årens lopp...
I-lands problem, verkligen. Men har man fobi så är det inte så jäkla kul att tampas med, rädslan, nojan och ångesten.
Nåväl, måste gå Mariam till undsättning då jag har en nyvaken och ledsen Ellie.

Ha det gott!






« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.