Torsdag

I tisdags kom Anton och hämtade oss. Vi åkte förbi Bjurholm där vi blev bjudna på mat och annat smått och gott.
Ellies farmor och farfar hade köpt en trehjuling som blev en omedelbar hit samt att farmor hade stickat en sån fin poncho och matchande mössa.

Dotra, trehjulingen samt den matchande ponchon och mössan.

 

Bäst att ta det säkra före det osäkra, hjälmen fick ersätta mössan.

 

Igår var vi och rättje hele dan. Vi var på jakt efter trallplattor, men överallt var det slut förutom på Jula som såklart var den sista affären vi besökte.

Vi köpte även en cylindergräsklippare, sekatör, solcells-lampor, och blommor, både för rabatt och krukor och trädgårdshandskar.

Så när vi kom hem klockan fem så var det bara att sätta igång då vi fick höra att det skulle regna idag (och som det såklart gjorde). Så medans Anton "snickrade" ihop trallen så klippte jag gräsmattan (som jag envisades med att göra), ansade buskar och träd, rensade återigen rabatten på ogräs och planterade poinerna och löjtnanshjärta samt planterade i dahlior i dom två krukorna. Men ack så fint vi börjar få nu. Och roligt var det.

Dock passade Ellie på att rymma några gånger genom det halvfärdiga staketet plus att vi blev halvt och halvt uppätna av myggor.

 

Vi var och storhandlade idag och trotsade vädret och passade på att grilla mellan regnskurarna. Det blev så gott, så gott!

 

Just det! Skymtade en femte tand ikväll när jag borstade Ellies tänder. Det börjar bli en bitsk dam, hö hö hö...

 

 

 



Devinia Euvel
2010-06-03 | 22:24:17 | http://ultrapid.blogg.se/

Vet du Sofie? Om jag klarar av att vara ifrån Daemon så länge, så kommer jag spendera större delen av sommaren i Norrland. <3


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.