Nationaldag? Idag? Jaha...

Att idag var Sveriges Nationaldagit har gått mig helt förbi.
Men vad är det att fira, egenligen?
Om det hade varit för att fira vår självständighet så som Norge eller Finland, men att fira till minne av att Gustav Vasa utsågs till Sveriges kung?
Nja, inte mycket att hurra för nu kan jag tycka.
Nu har ju Sverige inte behövt bryta sig ur och bli självständigt men ändock...

Idag upptäckte jag små små röda prickar som täckte större delen av Ellies kropp, så jag gjorde som jag alltid gör när jag behöver tips eller råd och ringde mamma.
Hon misstänkte nässelutslag då det kliade på Ellie. Hon var riktigt irriterad och gnällig. Så efter hennes inrådan ringde jag till sjukvårdsupplysningen och där tyckte dom att jag skulle åka på apoteket och köpa flytande Clarityn.
Sagt och gjort. Nu ligger far och dotter och vilar. Hoppas det lindrar och att det fösvinner till i morgon.
Annas får vi väl åka till vårdcentralen så får dom kika på det.

Så kan man väl sammanfatta denna dag.

Igår kröp Ellie upp själv i babysittern. Myser och tittar på tv :)

 

 



Devinia Euvel
2010-06-06 | 17:06:34 | http://ultrapid.blogg.se/

Sötprutten. <3



Och om du inte hunnit läsa det inlägg som jag länka på min blogg nyligen så gör det nu: http://moa-fatamorgana.blogspot.com/2010/05/saker-som-gor-mig-arg.html


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.