...

Inga kanaler fungerar på tv:n. Bara ettan, men enda gången jag tittar på den kanalen är när True Blood går...
Vi har Com Hems Large så det känns märkligt att ha haft tv-kanaler i överflöd och nu en enda ynka kanal.
Vet inte riktigt vad vi ska fördriva tiden med... Kanske ladda hem någon film.
Annars då... Bloggtorka. Torrhosta. Uttråkad. Deppad.
Jag behöver sol i mängder och värme. En tripp till Skottland skulle göra mig själaglad. Trots avsaknad av värme denna årstid.

Denna vecka har jag lagat den ena lyckade maträtten efter den andra. Igår gjorde jag lasagne för första gången och den vart närmaste perfekt och hör och häpna jag brände inte ens såsen. Lasagnen var nästan snäppet godare idag. Idag gjorde jag ugnstekt fläskfilé, hemmagjord sås och potatis till. Även den lyckad så nu överväger jag att ställa upp i något matprogram för att visa mina färdigheter.
Frågan är bara vad jag ska hitta på i morgon...

Ellie tycker det är jätteroligt när man kryper och jaga efter henne. Skrattar så härligt och tjuter när man hinner ifatt henne. Ännu går hon inte men det är nog inte så långt ifrån nu. Hon har inga svårigheter att ställa sig upp med något litet till stöd. Säger titta, tack tack, tittut (ibland kan det vara lite stvårt att skilja dom åt), vovve, kisse, lampa, mäh, där och påhittade ord som låter bra för stunden. Smackpussar har hon nyligen börjat med men när hon kommer för att pussas är det fortfarande öppen mun som gäller. Hon nickar och skakar på huvudet men vet inte riktigt när hon ska nicka eller när hon ska skaka. När hon gör något hon inte får skakar hon oftast på huvudet men fortsätter oftast ändå ^^
Den 9/4:e har vi fått kallelse till ögonmottagningen på sjukhuset. Förmodligen är det en extra koll då hon är förtidigt född. Ska komma ihåg att berätta att vi är flera i famljen som har dold skelning så dom även kollar det.
Och den lilla damen har nu även fått dagisplats, eller förskoleplats, den 16/8:e.
Det känns både bra men vemodigt också, om jag hade kunnat vara hemma med henne ett år till så hade jag gjort det. Men som verkligheten ser ut så måste jag plugga för att få ett bra jobb jag trivs med och det är bra för Ellie att träffa och leka med barn mer i hennes ålder.
Näe, nu har jag skrivit för mycket igen...
Kanalerna har återkommit, får se om det finns något värt att se

Ha de'!


Jo, jag var ju blond ett tag en gång i tiden...





« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.