Klockan Sent

Tänkte att det var lika bra att skriva ner några rader innan jag går och lägger mig... Var ett tag sedan nu...
Det har varit en lugn helg med en gnällig Ellie. I lördags permanentade jag mammas hår så nu är hon som en mörkhårig guldlock med slingor. I går var jag och Ellie över till Emma och Alicia och hälsade på. Ellie stormtrivdes och Alicia var väldigt generös och delade med av sina leksaker :)
Det var kul att få träffa Emma och snacka lite skit och när vi gick därifrån var vi två ICA påsar fulla med kläder rikare.

Idag var jag och syster Mariam på stan. Jag inhandlade en alldeles för dyr parfym på Kicks (Burberry The Beat) och en tröja plus foundation på HM.


Idag upptäckte jag även att en till tand tittat fram, nu i Ellies överkäke. Där har vi förklaringen till varför hon har varit så gnällig och otröstlig emellanåt. Hon har även blivit förkyld, snorig och hostig och jag börjar känna en början till förkylning också. Ellies kusin Teo har fått vattkoppor. Ellie kan redan vara smittad men jag överväger att ta henne till storasyster och utsätta henne för lite extra smitta. Bättre att hon får det nu när hon är så liten än att få det när hon blir större och kan klia ordentlig och få en massa ärr. Jag är medveten om att hon fortfarande kan få bältros även fast hon har haft vattkoppor. Men vi får se hur vi gör med den saken.

En trött Sofie signing off.



Devinia Euvel
2010-03-09 | 09:51:17 | http://ultrapid.blogg.se/

Åh, nu vill jag ju se mammas hår! Var så länge sedan hon gjorde sig fin nu ju. <3


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.