Söndagen den 14:e

Idag har städning och långpromenad stått på schemat. Och där tog det slut. Har inte gjort så mycket mer förutom att jag har lagat mat och busat med Ellie.
En ganska lagom söndag med andra ord.
Jag hade tänkt se Cougar Town på kanal5play.se men så såg jag att det kostade så jag ändrade mig. Faktiskt.
Har missat alla avsnitt men... Det finns ju andra sätt att titta på så...

Är det bara jag som tycker det är knepigt med grannar som täcker för varenda fönster i lägenheten?
Särskilt när man inte ens bor på markplan.
Jag blir nyfiken och fundersam till varför det kommer sig. För man har ingen insyn ändå om man bor på andra våningen.
Det verkar som att det är någon som flyttat in ovanför oss, men alla fönster är täckta. Det gör mig misstänksam. Och min vilda fantasi får fritt spel.
Usch!
Jag kommer säkert bli en sån där tant som står vid fönstret gömd bakom en gardin och smygkikar på grannar dagarna i ända... Låt oss hoppas att jag inte blir så.
Och missförstå mig inte. Jag är absolut ingen sån person nu. Det finns andra runt omkring som sköter det så fint redan nu. Men man vet aldrig när man blir till åren. Jag kanske blir en riktig bitterfitta som drar barn i håret och vevar med käppen efter folk.
Näe... Det tror jag inte. Jag kommer snarare vara den där tanten som bjuder barn på godis och delar ut stickade tjocksockar till grannskapet. Jag kan dock inte sticka. Men jag har många år på mig att lära ^^

 

Don't ask...

Gör ett tappert försök att dryga ut inägget med att immitera

en snäll gammal tant vs. elakt gammal tant...

 

Natti, natti!

 

 





Devinia Euvel
2010-03-14 | 23:25:19 | http://ultrapid.blogg.se/

Haha, du är så söt!

De kanske är vampyrer?! :o

Nej, men .. vi bor både på markplan och icke. Vi har oftast persiennerna nerdragna i tv rummet även om det inte är markplan där. Mest för att grannarna ändå har så bra insyn där och vi har så enorma fönster och våra grannar gillar att kika upp då och då har jag märkt. Det gillar inte jag, i alla fall inte när jag är ensam hemma. x)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.