Gollum + hyena = Jag...?

Sovmorgon.
Ellie vaknade inte förrens klockan 10 idag trots att hon somnade vi åtta igår kväll. Sömntuta.
Hon har blivit så duktig, den senaste veckan har hon sovit hela natten alldeles själv. Jag trodde det skulle bli en svår övergång från att sova bredvid mig till att sova i egen säng men det har inte varit några problem. Så nu kan man äntligen bre ut sig som man vill ^^ Hon också för den delen.
Och det här med att natta henne går också över förväntan. Tidigare har hon antingen får snutta sig själv till sömns eller så har vi bara legat bredvid henne tills hon somnat. Nu räcker det bara att bädda ner henne och pussa henne god natt och hon somnar själv utan att man behöver vara i närheten. Peppar, peppar, ta i trä.

Jag har upptäckt något med mig själv som jag anser inte är så bra. Jag ser inte mig själv som en egoistisk människa utan snarare ganska givmild och generös förutom när det gäller en sak. Nämligen cola.
När cola kommer in i bilden så blir jag som en hyena runt ett kadaver (jag kan det här med liknelser...) jag kan nog inte ens neka till att jag möjligtvis låter som en när jag ser någon annan närma sig colan. Colan för mig är som Ringen för Gollum.

"Where iss it, where iss it: my Precious, my Precious? It's ours, it is, and we wants it. The thieves, the thieves, the filthy little thieves. Where are they with my Precious? Curse them! We hates them."

Så kan det tänkas att jag väser fram om jag inte hittar "min" cola. Det värsta av allt är att det behöver inte ens vara min cola. Utan det kan händelsevis vara så (om vi är och hälsar på i Ö-vik) att mamma kan ha köpt hem cola som, såklart, är till alla. Men jag drivs av mitt habegär, min hjärna anser att den är min, bara min och dom andra kan med nåd få sig ett glas. Helt sjukt!
Nu måste jag bara bearbeta denna sida av mig och överkomma mitt beroende för cola känner jag.
Kan bli lättare sagt än gjort.

 

Ha det gott!




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.