Avlopp

Det är skitfint väder ute idag. Ellie ligger och sover och jag har övervägt att gå ut och gå en sväng med henne sen när hon vaknar.

Det luktar, nej, det stinker avlopp inne på toan. Det började som en liten förnimmelse men odören har växt sig till en ogenomtränglig vägg när man nu tar sig in på toan. Inte så trevlig. Jag kunde ha tagit tag i det nu när Ellie ligger och sover men ibland vaknar hon för minsta lilla så jag får ta det när Anton kommer hem efter jobbet eller i värsta fall i morgon. Jag ser inte fram emot det. Måste rengöra brunnen vid badkaret och handfatet och hoppas att stanken försvinner. Annars får jag ta kontakt med HSB som får undersöka det hela.

Tittade på Tidsresenärens Hustru igår som är baserad på en bok med samma titel av Audrey Niffenegger. Ett romantiskt drama där titeln avslöjar att det handlar om en man, Henry,  som ofrivilligt reser i tiden. Han träffar sin livs kärlek första gången då hon är 6 år och han 36.
Filmen var bra. Romantisk, lite komisk emellanåt och sorglig, allt som sig bör i ett drama. Men jag kan tänka mig att boken är bra mycket bättre än filmen så det blir väl att införskaffa sig denna bok också.
Jag vet inte varför jag har snöat in mig på romantik.
Annars brukar det vara thriller/rysare a la Stephen King och Dean Koontz som gäller.
Men det är väl som med allt annat, det går i perioder vad man vill läsa, lyssna och titta på.

Ett troll har vaknat!

Undertecknad. Trollets mor.




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.