Helgen

Så då var man i Ö-vik återigen. Vi anlände i fredags och Anton  begav sig hem på lördagen.
Så vad har jag gjort dom senaste dagarna?
I lördags var jag, lillebror, mamma och Ellie på stan. Där inhandlades presenter till Teo, en pyjamas till Ellie och två cola som var tänkt till mig. Jag köpte inte dessa samtidigt utan med relativt korta mellanrum för av någon outgrundlig anledning så försvann den ena colan när vi var på Leklust. Jag vet inte om Ellie drack upp den i smyg eller om hon helt sonika sparkade ner den stackars flaskan från vagnen när jag tittade åt ett annat håll. Jag var förtvivlad, hade endast druckit några klunkar ur den och colan är helig för mig. Så jag gick och köpte en till cola men den försvann någonstans mellan att vi klivit in i Sara och Glenns bil och mammas hem. Jag misstänker att en bror kan ha hittat den hemma hos mamma och druckit upp den för det är sånt han gör. Men Glenn lugnade ner mig och sa att dom hade cola hemma hos sig också.
Så med lugn i sinnet åkte vi hem till dom och firade Teos 3-årsdag.
God mat, rött vin, mumsig tårta, goda kakor och såklart cola. En riktig trevlig lördag blev det.
Det vart rätt sent innan vi kom hem och Ellie som inte sovit så värst mycket under dagen slockande på väg hem och vaknade inte för något.
Varken när jag tog av henne ytterkläder eller övriga kläder,  inte ens när jag tog på henne pyjamasen. Hon sov verkligen som en stock.
Just det! Vi såg Di Leva på stan också, icke att förglömma.

I går var vi bjudna över till Sara och Glenn igen. Den här gången på ett Aloe Vera party. Mycket intressant där vi fick veta mer om Aloe Vera och dess egenskaper och hur Forever, som företaget heter, tar till vara på denna växt och om deras produkter. Som avslutning fick vi göra ett ansikts-spa och jag kan ärligt säga att jag har aldrig varit så len i ansiktet förut. Möjligtvis när jag var bebis. Jag var ungefär lika len som Ellies lilla stjärt.
Jag blev såld på detta och beställde hem Aloe Vera dryck (Aloe Berry Nectar), tvål och en fuktighetslotion. Jag hade kunnat beställa bra mycket mer men som tur var satt mamma bredvid och påminde mig om att detta ska betalas också ^^
Så nästa gång jag ska beställa så ska jag ha (helst hela Sonya kitet) Aloe Vera Gelly och åtminstone Aloe Nourishing Serum. Spännande och se hur det verkar!

Idag har Ellie inte varit så kry, hon har kräkts en gång (möjligen två då jag upptäckte när jag skulle bädda hennes säng att det var en liten kräkfläck på lakanet), hon har inte ätit så mycket men druckit desto mer. Hoppas på att hon är piggare i morgon, sen får jag hålla utkik efter vattkoppor då kusin Wilma har/ har haft vattkoppor.

Sängen nästa.

Go' Natt!



Devinia Euvel
2010-03-30 | 02:12:54 | http://ultrapid.blogg.se/

Aloe Vera är kick-ass att smörja in på t.ex. en ny piecing. ^^


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.