Fredag

Igår var vi som sagt på bio och tittade på Tim Burtons tolkning av Alice i Underlandet. Jag tycker den var riktigt bra, men så älskar jag Tim Burton och alla hans verk. Johnny Depp var härligt vrickad som Mad Hatter. Och Tims fru Helen Bonham Carter var grym som den elaka Red Queen som är så ivrig i att halshugga den som kommer i hennes väg. Också älskar jag Alan Rickamans röst (ni vet han som spelar Professor Severus Snape i Harry Potter). Han var röst åt Blue Caterpillar. Något jag älskar med Tim Burtons filmer, förutom det visuella, är musiken. Alla intron till hans filmer är så underbar, gåshudsfaktor. Älskar musiken!
Ta Edward Scissorhands till exempel:





Eller The Corpse Bride:



Och inte bara intron utan all musik i filmerna är bra! Men jag förväntade mig att filmen skulle utspela sig när Alice var liten som i boken men i denna film är Alice nästan vuxen och återbesöker Underlandet. Något som hon bara minns som drömmar, mardrömmar. Men i vilket fall som helst så blev jag inte besviken och njöt filmen igenom.

Idag sov både jag och Ellie på tok förlänge. Kockan 11 närmare bestämt. Jag var inte på mitt bästa humör när jag klev upp, men det kan ha något att göra med att jag drömde att Anton var otrogen ^^
Han var så hånfull mot mig i drömmen. Och jag brukar aldrig våld men i drömmen så hoppade jag på honom och slog för allt vad jag var värd. Jag hoppas att han fick ont... Det värsta var nog att han inte var ångerfull. Tur att det bara var en dröm. Och tur att jag befinner mig i Ö-vik och han i Umeå för annars kanske han hade fått sona för något som bara skedde i min dröm. Jag kanske rent av hade dragit på honom en smäll det första jag gjort när jag vaknade.

Det har varit en kanonfin dag idag. Plusgrader, strålande sol och jag hörde en talgoxe kvittra så fint att jag rakt fick vårkänslor. Jag och Ellie tog oss en promenad, svängde förbi ICA och handlade för att kunna avnjuta lite fredagsmys senare ikväll.

Nu ska jag avrunda och börja förbereda middagen.

Ha det gott!

Devinia Euvel
2010-03-05 | 22:27:05 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag hatar såna drömmar, jag brukar vara sur på riktigt på Daemon när jag drömt att han varit otrogen. Jag brukar till och med flytta mig en bit ifrån honom när jag vaknar mitt i natten. Fast numera så kramar jag om honom istället bara för att det var en dum dröm jag hade och inte något som var verkligt. Då känns det mycket bättre. ^^


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.