Vårdcentralen nästa

Ringde sjukvårdsrådgiviningen nyss angående Ellie och hennes förkylning. Varken hostan eller febern vill ge med sig riktigt. Och igår morse så hade hon rosslig och pipig anding till och från hela dagen, även idag har hon haft det. Så kvinnan i andra änden av luren ordnade en tid till oss på vårdcentralen så vi får åka in och kika på henne. Och efter att ha läst att det är rekord av anmälningar av RS-viruset så blir man som förälder extra nojig. Rädsla för lunginflammation hägrar också. Samtidigt som man inte vill vara hönsmamma så måste man kolla upp saker och ting. Jag önskar jag var extra nojig när jag var gravid med Ellie och såg den första lilla blödningen, men jag valde att vänta och ja, resten vet vi hur det gick. Å andra sidan vet man ju inte om dom hade kunnat hindra en förtidig födsel ändå.
Det jag ville komma till är att det är bättre att kolla upp det extra noga. För man vet som sagt aldrig. Nu tror jag inte att det är något allvarligt, förmodligen bara en vanlig förkylning, men det kommer kännas bra mycket bättre när en doktor har fått kika på henne. Då kan man njuta av helgen utan att bevaka tösen 24/7. Hon är förövrigt pigg och kryper runt och leker. Men inatt fick varken hon eller vi många timmars sömn. Hon verkar få så ont när hon hostar, börjar gråta och vill inte ha någonting.
Well, well.
Ska göra mig iordning så man inte kommer till vårdcentralen som ett åkerspöke.



Devinia Euvel
2010-03-12 | 15:30:02 | http://ultrapid.blogg.se/

Hoppas allt är bra med lilltrollet och att det bara är en vanlig förkylning.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.