Dags att uppdatera

Känns att det är på tin'.

I tisdags så var vi på Neonatal men i och med att dom har byggt ut och byggt om och flyttat till helt nya lokaler var det inte det lättatse att hitta. Och då ingen personal hittar hur skulle då vi tänkte vi. Men tillslut så kom vi rätt, försenad men det hade dom ju förståelse för då i princip alla den dagen hade samma problem som vi.
Hur som, så väger trollet 9534 gram tror jag det var. Dom mätte henne aldrig så hur lång hon blivit vet jag inte.
Men allt såg så bra ut tyckte både överläkaren och sjukgymnasten, hon hade fin motorik och dom tyckte att hon rörde sig fint. Ellie la sin charmiga sida till och spexade för alla. Och när det var dags att gå så ville hon inte alls.
Nästa gång blir om fem månader och en individuell träff med sjukgymnasten.
Därefter for vi och handlade mat och köpte en kratta på Willys.

Dagen därpå, onsdag, hade jag och Ellie en heldag ute. Jag krattade på våran uteplats, Ellie hjälpte till genom att krypa igenom högarna med löv. Sedan rensade vi rabatten på ogräs, Ellie drog sitt strå i stacken genom att  demolerade några blommor och äta jord. Hon fick äta lunch ute på den nykrattade gräsmattan för att sedan slockna i vagnen medans jag rensade mellan stenplattorna på gräs och ogräs.
Riktigt mysigt var det.
Så nu är vår uteplats redo för en liten makeover. Men det blir efter Grännaresan.
Och på tal om den så är det bara två dagar kvar innan vi far!!!
Det ska bli så himla kul, förhoppningsvis får jag även träffa min andra syster, Julia, som bor i Jönköping också.
Hoppas, hoppas!

Så idag och i morgon kommer bestå av packning och förberedelse för resan. Storasyster Sara ska låna ut deras bärvara DVD så Ellie och Mariam kan sitta där bak och kika på film.

See yu suun!

Håll i hatten för snart kommer vi!


Devinia Euvel
2010-05-14 | 12:15:53 | http://ultrapid.blogg.se/

Jag längtar så galet mycket. :D

Julia är ledig på måndag och nästa helg, så hon ville gärna hitta på något på måndag och kanske ta en fika till veckan då hon börjar jobba senare på dagen. Och så kommer hon nog att följa med till Liseberg. :D


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.