Gränna

Tänkte passa på att uppdatera lite medans dom andra sover och Ellie är upptagen med att leka med kusinens leksaker.

Vi har haft det jättemysigt dom här dagarna i Gränna. Trots att vädret inte är lika fint som i Norrland. Men jag håller mig optimistisk och tror på lite sol innan vi far hem. Men det skulle inte förvåna mig att när vi åker kommer Gränna och övriga Småland bada i solsken medans det kommer hänga tunga regnmoln över Norrland.
Iallafall så var vi i Jönköping i måndags och strosade på  stan större delen av dagen. Jag fick även träffa min syster Julia som det var drygt två år sedan jag träffade. Superkul!


Igår tog vi det lungt och gick här i Gränna och kikade, fikade på ett mysigt konditori och köpte såklart en massa polkagrisar ^^
Idag ska vi åka och kika på slottsruinen Brahehus. Där kommer jag nog vilja sitta hela dagen och insupa det förgågna.

Bilresan hit gick över förväntan. Ellie var så snäll hela långa vägen, förutom den sista timmen då hon började bli lite gnällig. Det var inte alls så jobbigt att åka som jag trodde att det skulle bli. Anton däremot tyckte det var rätt drygt att köra. Vilket jag förstår, hade jag ändå haft körkort så hade vi kunna turas om.
Hemfärden kommer nog vara drygare.

Nu ska jag ta reda på dotra.

Ha det gott


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.