Ögonmottagningen

Nu har vi kommit hem från sjukhuset. Ellie har ingen dold skelning och har inget fel på sin syn förutom att hon är översynt (tror jag det var) men det var vanligt för barn i den åldern. Så hon behöver inga glasögon och behöver inte komma till ögonmott. mer.
Doktorn var väldigt imponerad av hennes syn och tog fram en "3D-platta" där man kunde se en katt, bil och en stjärna. Vanligtvis brukar barn i hennes ålder inte kunna se dom (enligt honom) men Ellie var där med fingrarna och försökte ta dom.
Stolt som en tupp blev jag (som om jag har något med det att göra) så nu är det väl bara en tidsfråga innan hon blir en Clark Kent med röntgensyn eller utvecklar wallhack.
Som sagt... bara en tidsfråga... ^^

Tjejen med synen :)



Devinia Euvel
2010-05-10 | 10:15:37 | http://ultrapid.blogg.se/

Vad skönt att det inte var något större synfel. Men det skulle inte förvåna mig om hon skulle behöva glasögon i framtiden. Både pappa och Sandra är väl översynt? Och så har vi Jafar, Roda och Mariam som har synfel. Och mamma. Och Sara. Haha. Typ bara du och jag som inte har synfel i familjen nästan. xD



åh, vad jag längtar tills ni kommer!! :D Åker ni så ni är framme tidigt på måndagen då eller kommer ni fram sent på kvällen? <3


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.