Skämmes

Det är så svårt ibland att ta sig till datorn och skriva ett inlägg men det tar ju åtminstone inte flera veckor/månader som för vissa andra (host hostsarahost... ;P)

Previously on: Sofies Nötskal

Valborg. Bortsett från att Majbrasepyromanerna misslyckades fatalt med att sätta fjutt på högen med kaffeved så var det en trevlig dag/kväll.
På dagen var vi nere på stan och vandrade. Jag köpte hårfärg, Ellie fick en korv och mamma köpte parfym, Mariam köpte en halv kosmetikaaffär tror jag.
Till middag slog mamma på stort och bjöd på vin och Sandra gjorde oss det stora nöjet att smutta vin och firade in våren med oss.
Sen blev det sång och smällare och en pyrande Majbrasa.

Resten av helgen har varit lugn. Jag har mest fått sjunga Imse Vimse Spindel och Klappa Händerna för Ellie.
Hon börjar med att själv sjunga "dädädädä" samtidigt som hon gör rörelserna och sen får jag fortsätta, mitt uppi Imse Vimse börjar hon klappa händerna och så får jag börja sjunga den låten och så håller det på. En härlig blandning av "Imse Vimse Spindel klättrar upp för trån'. Ner faller regnet... Klappa händerna när du är riktigt glad, klappa händerna när du är.. Imse Vimse Spindel klappar solen när regnet torkar och är riktigt glaaaad!" Ungefär ^^

Ellie gick två steg själv häromdagen! Fast än är hon en lite feg och sätter sig snabbt ner, men hon går med stöd, inte med hjälp av bara möbler, utan väggarna också. Och när jag är på toa så är hon så artig att hon knackar när hon vill in. Knackar och ropar: Maaa, eller mamma.
Väluppfostrad tös, det där ;D

Till min älskade Pappa: Jag saknar dig!! Roligt att du hittade hit :D Nu blev jag tvärsugen att titta på Taken ^^ Har inte reflekterat över hur snarlik namnen Allie och Ellie är :)

Nu är det bums i säng som gäller!

G'Natt!

Har jag sagt att jag extraknäcker som hög hamster?

Bild tagen och redigerat av Suvinia*.

 

*Susanne + Devinia = Suvinia... Ni vet ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.