En lördag

Jag ljög ju såklart när jag skrev att det var föräldramöte på förkolan i torsdag, det var ju föräldrasamtal/utvecklingsamtal vi hade :P
Det var intressant att höra hur det gick för trollet på dagis. Hon är lik mor sin, lite försiktig och håller sig lite i bakgrunden när det är mycket barn, men framåt eftermiddagen då det är färre barn då tar hon för sig mer. När det är pyssel så är hon tvärtom, där tar hon för sig och grejar och älskar verkligen att pyssla/rita/måla :)
Också har hon ju sin bästis som skolades in samtidigt som Ellie. Jag kan se likheter mellan dom och mig själv och min kära vän Ida ;)

Är ledig idag och jobbar ett kortare pass i morgon. Har varit rätt stressigt med mycket folk dom senaste dagarna. Men jag försöker ta det lungt och jobbar i den takt som känns bra för mig.
Jag vet inte om en del förväntar sig att jag ska jobba över när det är mycket folk (vilket är vanligt att man gör), men det är inte alla veckor jag kan det då dagis bara har öppet till en viss tid och Anton jobbar som han gör. Eller så är det mitt dåliga samvete att lämna kollegor i "sticket" som gör att jag känner så...

På tal om något helt annat så drömde jag så mycket konstigt och otäckt inatt. Bl.a. drömde jag att jag kunde skruva av min bebismage och hålla om den och bära den i famnen med bebisen i och rätt var det var så hade bebisen kommit ut. Det var en liten flicka med ljusbrunt hår och stora blå ögon. Den andra drömmen var så där otäck som drömmar kan vara. Den handlade om att det var en mördare lös i Bjurholm och hade mördat 4-5 kvinnor och Ellies farmor hade drömt om denna mördare, en kvinna, och visste att det var hennes tur år 2016. Mördaren följde ett visst mönster och mördade efter vissa månader och år. Man var inte säker någonstans. Vaknade upp med den där obehagliga känslan i kroppen men till slut lyckades jag somna om igen.


Bildkälla.

Min näsa förnimmer att det är dags att byta blöja på en viss liten person ^^




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.