Ledig

Nu har jag jobbat ons-fre 11-18. Det har på ett sätt varit skönt att få jobba "dag" men har även upptäckt vad väldigt lite man får gjort när man jobbar just 11-18. Särskilt om man har barn. På morgonen gäller det mest att få i både mig och Ellie frukost och göra oss iordning. Jag försöker komma iväg 9.30 då Ellie ska vara på dagis klockan 10 men allt som oftast blir det en kvart senare då jag får springa efter och böka med en trotsig tvåring som inte vill klä på sig alla kläder. Lämna av trollet på dagis, och går mot jobbet, brukar oftast komma en halvtimme förtidigt men det gör inte så mycket då man kan varava ner innan jobb och läsa lite skvallertidningar. När passet är slut är det bara att bege sig till dagis igen och är där ungefär 18.20 (känns inte alls bra att ha henne där så sent, men vad göra då vi båda jobbar?). Väl hemma ska man försöka hinna laga mat som går tillräckligt snabb för att hinna ge Ellie innan hennes trötthetsgrin. Lagom till klockan 20 får jag henne i säng, sen är jag själv så trött att jag mest sitter i soffan halvt apatisk innan jag gör dottern sällskap i sängen. Kanske vaknar till när Anton kommer hem runt tvåtiden när han slutar för natten.

Nu ska jag njuta av två dagars ledighet varvat med städning, tvättning, bus och mys med trollet.

 

 



Devinia Euvel
2011-02-05 | 19:48:10 | http://devinia.se

Tack för länkarna syster. Eftersom allt stämmer in hos mig mer eller mindre så ska jag nämna BDD för min psykolog när jag ska dit.



Jag älskar dig!


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.