MVC igår

Igår var vi som sagt hos BM. Det gick relativt bra förutom att jag vart svimfärdig efter att blodproverna togs. Yr och kallsvettades. Annars så brukar det inte vara nå problem för mig men det verkar som att när jag blir gravid så blir jag lite extra fjompig.

Jag vägde mig för första gången också, gjorde aldrig det sist och då höftade jag med att jag vägde runt 60-62 kg, vilket var en lite grov överskattning. Där med kläder och skor vägde jag igår 57,1 kg, så uppskattningsvis vägde jag förra gången runt 55-56 kg. Och jag som gått runt i månader i tron att jag väger 60 eller strax över. Där ser man!
Annars såg allt bra ut och BM verkade nästan lite förvånad över att jag har så väldigt bra blodsocker, hon menar på det att annars brukar gravida, särskilt om dom är mindre ligga lite lågt. Kanske är det all cola jag bälger i mig? :P

Hjärtljuden får jag vänta med tills efter RUL, tydligen ska apparaten som de lyssnar på hjärtljuden med inte vara så bra för bebisen. Hon sa att om vi absolut ville lyssna så kunde hon göra det men jag känner att jag kan vänta. Det är ju ändå inte så länge kvar till ultraljudet.


Om 45 min ska vi hämta trollet på dagis. Saknar henne!





« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.