v.15

Igår gick jag då in i den efterlängtade v.15 och jag tycker mig inte känna den där jobbiga hungern eller illamående längre. Mer hungrig än vanligt känner jag mig fortfarande men den är hanterbar och går som sagt inte längre hand i hand med illamående. Nu hoppas jag bara på att det fortsätter så också.

Bebisen:
Stor som ett äpple. Vikten har fördubblats sedan förra veckan, nu väger bebisen 50 g och är 9 till 10 cm mellan stjärt och huvud. Bebisen samlar på sig kalcium och skelettet blir hårdare och hårdare. Bebisen kan suga på tummen och är i princip färdigformad. Blodsystem, hjärta, ögon, öron, armar och ben finns nu klara i miniformat inför framtiden.


Jag tycker fortfarande inte att jag fått någon ordentlig bebismage än men det kan ju bero på att jag har en hel del mer hull nu än när jag väntade Ellie. Men nog har magen växt till sig lite.

Har fortfarande inte berättat på jobbet att jag är gravid, men det är väl dags för det snart, innan magen börjar göra sig påmind på riktigt. Jag vet inte varför jag känner mig nervös för att berätta. Kanske för att det inte var så länge sedan jag började jobba igen efter föräldraledigheten...

Magbild från igår i v.15 (14+0).


Det ska bli spännande att se hur mycket man blir bakflyttad ev. framflyttad i graviditeten på RUL. Längtar som en tok men är mer orolig och nervös nu än när vi skulle dit med Ellie i magen. Livrädd att det ska vara något fel.

På måndag ska vi till BM. Undra om vi får lyssna på hjärtljud då eller om det är förtidigt. Återstår att se :)



Devinia Euvel
2011-02-05 | 22:21:16 | http://devinia.se

Nog ser jag en bebismage allt. ^^


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.