En stilla fundering

Jag tycker om att spela spel, tv-spel, data-spel, familjespel, brädspel...you name it!
Mest gillar jag sådana spel man måste tänka och aktivera hjärnan lite extra och läskiga spel a la Silent Hill och Project Zero. Men jag tycker det görs alldeles för få sådana spel som har allt det där.
Och jag fullkomligt älskar dom gamla spelen som Kings Quest, Monkey Island och Broken Sword.

Varför görs inte sånna spel idag?
Så tråkigt tycker jag... Nu är det mest skjuta, döda, spränga, splatter och en jäkla massa bilspel = boooring!

Tacka vet ja Monkey Island!

 

Ska passa på att gejma lite innan trollet kommer hem.

 



Devinia Euvel
2011-01-16 | 14:23:55 | http://devinia.se

Mans kanske ska ta och fixa det spelet? Eller så låter jag bli, av rädslan att jag fastnar ännu mer vid datorn. Hmm..


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.