Det här med att amma

På ett visst forum så kommer det upp trådar ibland som handlar om amning och att det skulle vara både äckligt och perverst om man ammar sitt barn om barnet skulle vara äldre än ett år.
Men säger inte det mer om den eller de personerna som tycker det än om de som väljer att amma sina barn längre än 6 månader?
Det känns som att dessa personer har en sådan sexuell syn på bröst och måste nästan anta att man får någon sexuell njutning av att amma sitt barn (?), (fick dom det kan man ju undra). Men det är så långt ifrån sanningen man kan komma. Herregud!
Det kan väl inte finnas något mer naturligt än att just amma. Vi kvinnor har ju bröst enkom för just det ändamålet. Sen är det väl skitsamma om man väljer att amma i 3 månader eller i 3 år. Det är väl ändå upp till var och en. Sen finns det dom som väljer att inte amma alls och de som inte kan amma pga olika orsaker, men de är inte sämre mamma för det.

Ellie är nu 2 år och 1 månad och vill hon snutta (eller nunu som hon själv säger) så får hon självklart det. Oftast är det på kvällen när hon känner sig trött eller när hon ska sova, ibland på nätterna också då hon sover i våran säng. I och med att det vart som det vart när hon föddes kändes det extra viktigt för mig att åtminstone få amma henne, vilket jag inte fick göra på några veckor pga att hon var prematur. Dock planerade jag aldrig att hon skulle amma så länge som hon nu gjort. Men jag resonerar som så att hon kommer sluta snutta när hon vill. Och så är det med det!
Sen får okunniga, fördomsfulla människor med snedvriden syn på amning tycka precis vad dom vill.

Det säger mer om de personer som tycker det är perverst och äckligt med

att amma än de som väljer att amma längre än 6 månader...

Bildkälla google





Devinia Euvel
2011-01-21 | 18:27:54 | http://devinia.se

Jag önskar jag kunde amma Roky längre än vad jag kunde. Hade han ammat hade jag nog fortfarande gjort det. Jag håller med Lady Dahmer till fullo gällande hennes åsikt om amning.


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.