Baa, mäe och moschna bäbä

Ellie tappar sin macka på golvet och utropar ett högt Baaaa! Och jag börjar analyserar detta Baaa!
Kan det vara så att hon, som sin kusin, snappat upp svordomen fan?
Det är inte första gången hon säger så, det har nämligen hänt tidigare att hon tappat något och sagt samma sak. Nåväl, jag känner att det inte är hela världen, om än önskvärt, att jag och Anton kunnat hålla inne med våra svordomar och inte fört över dessa till vår dotter i så unga år. Lära sig svära gör dom ju förr eller senare, men hellre senare än förr kan jag tycka.

Hon har en förkärlek att springa nakenfis här hemma också. Nämner jag ens ordet blöja så skakar hon frenetiskt på huvet och säger Määäe. Så nu har vi ett ypperligt tillfälle att börja med potträning. Hon tycker det är roligt att sitta på pottan, dock har hon ännu inte gjort några behov där, bara fisit än sålänge.
Hon måste alltid följa med mig när jag ska på toa, och alltid så sätter hon sig på pottan, krystar lite grann för att sedan ta lite papper och torka sig. Måste vara en tidsfråga innan det verkligen händer grejer i denna potta. Skulle vara rätt skönt om hon är sånär blöjfri när lillsyskonet anländer.

Annars är hon sådär lagom jobbig som kräver ständig uppmärksamhet, särskilt av mig. Matvägrar gör hon också. Det enda som i princip går ner nu är mackor, mackor och mjölk.

På fredag kommer Mora Träsk hit och vi har bokat biljetter till deras show. Hon älskar dom och Mora Träsk går nästan nonstop här hemma. När Ellie säger Moschna bäbä då vet man att det är dags att "hä" igång Mora Träsk.

Ellie har gjort sig fin med Hello Kitty lyspyl hon fick i julklapp.

 

 




Devinia Euvel
2011-01-22 | 15:31:15 | http://devinia.se

Wawa!

Jag är bitter över att du inte kan komma ikväll.

Kunde du inte skylla på graviditeten? Typ säg att du har outhärdliga förvärkar? Heh..

Mariam
2011-01-23 | 20:22:03 | http://liferollson.blogg.se/

Jag saknade er i lördags!!<3


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.