Vinterkräksjuka

Ellie är fortfarande inte helt återställd. Ont i magen och diarré och igår kräktes hon igen. Eftersom det gått närmare 5 dagar sedan hon blev sjuk ringde jag sjukvårdsupplysningen i morse för att höra vad dom hade att säga och enligt dom är hon magsjuk, förmodligen vinterkräksjuka, vilket var det jag hade befarat. Jag fick lite olika tips om vad vi kunde ge henne osv. Men jag känner ändå en oro då det gått så många dagar. Hon har ätit lite yoghurt idag sedan dricker hon mest vatten och proviva. Nu ska jag göra egen vätskeersättning och se om jag lyckas få i henne det.
Vet inte hur jag ska göra i morgon, skulle så gärna vilja ta med henne på Mora Träsk men det gå ju inte om hon är sjuk. Vet inte om jag vågar åkta till Ö-vik och riskera och smitta ner dom där...

Jag tackar alla gudar och gudinnor att jag har fått hålla mig frisk (peppar, peppar, ta i trä) och hoppas att det fortsätter.
Men det är så synd om trollet när hon får så ont att hon inte kan sitta still och inget kan jag göra för att lindra det heller. Men det är väl bara att härda ut så borde det ge med sig snart, helst igår...
Får se hur hon mår fortsättningsvis idag och i morgon.

Nu ska jag ut i tvättstugan och ha mitt roliga där.




sandra
2011-01-27 | 22:11:59 | http://sandeepistol.blogg.se/

neeee! jag hann ju få mens ju :(((((((


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.