30

 

Nu är det alltså bara en månad kvar (plus minus två veckor) till den stora dagen. Förlossningen! :)
Det pirrar så där härligt i magen samtidigt som nervositeten kryper på en mer och mer. Det jag oroar mig mest för nu är hur jag kommer hantera smärtan. Med Ellie kände jag ju ingenting, eller... lite kände jag. Kom ihåg när jag rullades in till OP-salen, då kände jag en värk som var så pass "obehaglig" att jag var tvungen att vicka på tårna tills den gick över :P Sen fick jag ju EDA så då försvann ju allt. Det jag är mest rädd för är att jag ska drabbas av panik när det gör som ondast. Men jag ska i den mån det går försöka slappna av och lita på kroppen och låta den göra det den dels är skapt för.
Det är bara att hoppas på att jag är lik mor min och mormor som båda haft lätt för att föda, och hoppas på att det inte ligger en 6,7 kilos klump där inne ^^

Foto: Fredrik Åström



Igår spenderade jag större delen av dagen med att rensa och sortera bland alla Ellies kläder. En flyttlåda och två bananlåder med bebiskläder till Sandra och Robbins bebis och lika mycket blev över till våran. En låda fick åka till Myrorna.

Idag har jag tvättat hela dan och förberett BB-väskan. Än så länge har jag bara packat kläder till pyret. Två av allt i storlek 50 och 56, bodys, byxor, mössor och två par strumpor. En kofta, ett par strumpbyxor och en tunnare overall. I morgon fortsätter jag med mitt. Plus att det ska rensan och sorteras i min och Antons garderob.
Och resten av den kommande veckan kommer att spenderas med att packa ner hemmet i flyttlådor. Den första augusti flyttar vi! :D
Ellie ska på husvagnssemester med farmor och farfar till veckan, hela veckan. Jag hoppas att jag har tillräckligt att göra för att inte sakna ihjäl mig efter henne. Trollungen min, blivande storasyster ♥

Ska komma ihåg att lägga upp några bilder från fotograferingen i morgon också!

Nu är det läggdags!

Devinia Euvel
2011-07-16 | 23:43:28 | http://www.devinia.se

Du kommer klara av förlossningen galant. Nu talar jag visserligen av egen erfarenhet, men det är lättare att hantera smärtan än vad man tror. Man hittar sina egna sätt att härda ut värkarna. <3 Loving you!

sandra - när två blir tre
2011-07-17 | 00:29:39 | http://sandeepistol.blogg.se/

Du fixar det syster :) det är vad våra kroppar är gjorda för :)

Jag är så exhalterad för er skull.. kan inte sluta tänka på det.. jag blir rakt nervös hahaha.

Tack tack för kläderna!

Är det antons föräldrar som kommer ta Ellie när det är dags? :)

☆ Hemmafru & Gravid v31 ☆
2011-07-17 | 12:03:44 | http://karlekmedordochfoton.blogg.se/

sv, Tackar :)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.