Summa summarum

Nu har det gått så där alldeles för lång tid sen jag skrev något sist. Jag skyller på syskon, vädret och Usama bin Laden...

Ska väl försöka skriva en kort summering av vad jag gjort dom här veckorna. Inget av det jag borde ha gjort iallafall... Som att packa. Istället har vi varit i Bjurholm och haft det trevligt och den senaste en och en halv vecka varit i Ö-vik. Och här har vi mest badat och njutit av sommaren. Hälsat på käre far med familj i Fällsvik där han tog oss på en tur i sin grymma Hot Rod. I morgon ska jag, Mariam och Devinia fota oss och på tisdag bär det av till Birsta och Ikea och handla diverse bohag och annat smått och gott. Det pirrar i magen. Det börjar dra i hop sig. Både barnafödande och husflytt.

Jag är nu i vecka 35, 34+5 för att vara exakt och på tisdag går jag in i vecka 36. Jag börjar faktiskt bli lite smått nervös inför förlossningen nu. För några nätter sedan drömde jag att jag var i full gång med att föda, det gjorde ont, ont och då barnmorskan konstaterade att bebisen vägde 6,7 kg fick jag panik :P Dagen efter gick jag mest och funderade på hur jag kommer att reagera på det här med smärta och allt. Kommer jag vara en skrikis eller kommer jag att arbeta i det tysta. Jag vill gärna tro på det sistnämda ^^
Jag har under flera veckor haft som magknip i magen, rejält magknip och varit helt säker på att det hade med antingen niferex att göra eller något jag ätit... Tills Devinia frågade om det inte kan vara förvärkar. Jag trodde att förvärkar skulle kännas som värkar, alltså som mensvärk, kraftig och rejäl mensvärk, men se det kan tydligen kännas som magnip! Och sedan intygade både mamma och Sara att det absolut kan kännas som magknip. Så där ser man! Och nu känns förlossningen inte alls så avlägsen som den gjorde för bara några dagar sen. Nu är jag mest nervös för hur själva förlossningen kommer att starta. Kommer jag att fatta det ganska omgående eller kommer jag lalla runt och tro att det har med förstoppning eller något annat att göra. Kommer själva öppningsskedet att gå relativt sakta eller kommer det går med räserfart. Om vi befinner oss i Bjurholm, kommer vi då att hinna in på förlossningen eller kommer jag att föda i bilen mellan Bjurholm och Umeå :P

v.35

 

Mammas spegel är inte den renaste tack vare många små barns händer ^^

 

 



Idrick!
2011-07-10 | 13:36:06 |

Åhh vad fina bilder!



Så himla spännande det är=)

du e himla ofta i mina tankar nu för tin;)

Devinia Euvel
2011-07-10 | 16:56:15 | http://devinia.se

Finaste bebismagen (och ja, Sandras är ju det med).

Jag själv börjar bli lite nervös inför din förlossning, men mest är jag glad över att du äntligen får genomgå en förlossning. ^^

sandra - när två blir tre
2011-07-10 | 17:39:13 | http://sandeepistol.blogg.se/

Usama Bin Laden ställer jämt till det!!!!!!

Söto.. jag är nervös jag med inför din förlossning hahaha.

Eller mer exhalterad kanske är ett bättre ord ;)


« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.