Back to bävern

Jajemen! Jag tog med mig lillebror och trollet till Bjurholm (bjur är det fornsvenska namnet på bäver om det var någon som undrade över rubriken :P), svärfar Nisse hämtade upp oss och kvar lämnade vi Anton som måste jobba hela helgen.

Birgitta var inte sen att sätta bror i jobb och ut gav dom sig på råttjakt. Det är otroligt vad mycket råttor det har varit i år och deras gräsmatta ser ut som ett mindre slagfält med en massa hål. Dom hällde i karbid i hålen, vätte och fyllde med jord. Jag hoppades nästan att få se någon råtta flyga i luften då karbid tillsammans med vatten blir väldigt explosivt, men allt gick vägen och nu är det bara att hoppas att gnagarna flyr fältet eller dör :P

I dag är det midsommar och här har det regnat hela dagen... Riktigt trist men vi ska väl ta oss till hembygdsgården senare och se om dom har någon midsommarstång att dansa runt iallafall. Senare kanske vi far i väg och fiskar och sen blir det grillning, regnet till trots.

De va de de!

Glad midsommar alla!


Ellie från i fjol sommar.




« Namn

« E-postadress (publiceras ej)

« URL/Bloggadress




Jag är här ofta, kom ihåg mig!



Trackback


Namn: Sofie Vettersand
Bor: Umeå
Född: 1983·12·02
Civilstatus: Lever livet med Anton
Barn: Ellie som föddes med akut kejsarsnitt i v.29+5 den 29 december 2008 och ett litet knyte i magen som är beräknad till den 4 augusti 2011.